Register Memdlemsliste Forum Team Søk FAQ Hjem  

Dingo Bokseklubb » Proff Boksing » nikita
Print Page | Recommend to Friend | Add Thread to Favorites
Post New Thread
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
lars.krag
Administrator

Registration Date: 04-07-2005

nikita Edit/Delete Post       

Ny proffseier for Dubunin

Trønderbokseren Nikita Dubunin vant også sin annen proffkamp i mellomvekt.

Lørdag ble det klar poengseier mot rumeneren Pavel Florin Madalin. Trener Helge Wærøy raste etter kampen, for Madalin var ikke den bokseren trønderne hadde trodd de skulle møte.

Det viste seg at Madalin hadde gått 19 kamper før møtet med Dubunin lørdag. Han hadde riktignok bare vunnet en og tapt 16, men han hadde erfaring.

- Denne kampen ville vi nok ikke ha tatt dersom vi hadde visst hvor mange kamper rumeneren hadde gått, sa Helge Wærøy til NTB etter kampen.

Han mente den danske matchmakeren hadde gjort en dårlig jobb.

- Men når det er sagt vil vi ikke sutre på grunn av dette, og Dubunin gjorde en glitrende kamp. Han vant hos alle dommerne.

To av dem hadde ham foran i poengprotokollen med 40-36, mens den tredje ga Nikita seieren med 39-36.

Tøff sisterunde

Dubunin ledet klart etter de tre første rundene i Oranienburg i Tyskland. Det gjorde sitt til at rumeneren satte opp tempoet og gikk for knockout i fjerde og siste runde, men Dubunin holdt seg rutinert vekk fra de verste utfallene.

- Han prøvde å vinne på knockout, men var sjanseløs. Likevel var det tøft, og han brukte alle de tjuvtriks som fantes, sa Wærøy.

- Jeg er godt fornøyd med innsatsen min, men visste ikke at han jeg møtte hadde nesten 20 kamper, sa Nikita Dubunin selv.

- Dette tar vi som god lærdom og erfaring, men det var så vidt tøff kamp at vi nok ikke kommer til å bokse igjen allerede 17. november som vi hadde planlagt, sa Helge Wærøy til NTB etter lørdagens kamp.

10-29-2005 23:24 lars.krag is offline Send an Email to lars.krag Search for Posts by lars.krag Add lars.krag to your Buddy List

Post New Thread
Go to: