Register Memdlemsliste Forum Team Søk FAQ Hjem  

Dingo Bokseklubb » Proff Boksing » Endelig proffdebut på Nikita
Print Page | Recommend to Friend | Add Thread to Favorites
Post New Thread
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
lars.krag
Administrator

Registration Date: 04-07-2005

Endelig proffdebut på Nikita Edit/Delete Post       

Proffdebuterer i Spania
19-åringen fra Melhus og Apollo bokseklubb har 105 seirer på 114 amatørkamper. En ny utfordring står for dør.
Nikita Dubunin skal bokse sin første kamp som proffbokser i Spania.
Fredag 14. oktober venter en ny og større utfordring for tenåringen. En ungarer, også proffdebutant, står på andre siden av ringen i Dolores nær Alicante.

- Dette er en drøm. Jeg gleder meg voldsomt til kampen, og kan nesten ikke vente, sier Norges beste bokser i sin vektklasse (69 kg) de siste årene.

Trener Helge Wærøy tok Dubunin ut av amatørenes verden tidligere i år. Wærøy innrømmer at han har kvaler for debuten til gutten han har fulgt de siste tre årene. Men samtidig gleder han seg, for han vet at Dubunin er klar for oppgaven. Noe han blant annet viste under sparring mot den tøffe dansken Reda Zam-Zam tidligere i høst.

- Han sjokkerte jo danskene, og gikk 13 runder mot mannen som har 17 proffseirer, og er ranket som nummer åtte av WBA, forteller Wærøy

De tøffe sparringsrundene i Danmark ga også Dubunin en pekepinn på hvor han står.

- Selvtilliten blir ikke akkurat dårligere av at jeg taklet de tøffe treningene der nede, sier han.

Han har ikke bokset siden mai, og er spent på kampformen. At han ikke kjenner noe til motstanderen bryr han seg ikke om.

- Det viktigste er å vinne, og det gjør jeg ved å bokse på min egen måte. Så får jeg ta det som det kommer underveis de fire rundene, mener Dubunin som reiser nedover onsdag.

Wærøy vil verken snakke eller tenke på tittelkamper eller lignende ennå. Men han mener Dubunin like gjerne kan bli slått ned som proff som amatør.

- Derfor er det ikke noe å vente med. Og blir det for ille får vi kaste inn håndkleet. Men ingen skal si at vi ikke har prøvd, forklarer Wærøy som har fått med seg Tor Krageboen som manager.

10-06-2005 21:07 lars.krag is offline Send an Email to lars.krag Search for Posts by lars.krag Add lars.krag to your Buddy List

Post New Thread
Go to: