Register Memdlemsliste Forum Team Søk FAQ Hjem  

Dingo Bokseklubb » Proff Boksing » Legende falt
Print Page | Recommend to Friend | Add Thread to Favorites
Post New Thread
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
lars.krag
Administrator

Registration Date: 04-07-2005

Legende falt Edit/Delete Post       

Tårer da bokselegenden falt

LONDON Siden begynnelsen av -90-tallet har Kostya Tszyu (35) vært regnet som en av verdens beste boksere, uansett klasse. Natt til søndag falt han, i Manchester.

BOKSEHELTER: Kostya Tszyu og Ricky Hatton omfavnet hverandre etter den dramatiske kampen.

Eller, han falt ikke, bokstavelig talt. Noen minutter over klokken tre orket han ikke mer, i VM-kampen i 63,5 kg-klassen. Med tårer i øynene ga Tszyus mangeårige trener, Johnny Lewis, beskjed om at hans mann hadde fått nok juling - etter 11 runder mot den iherdige engelskmannen Ricky Hatton (26).

Ingen av de to måtte ta telling, men Hattons voldsomme pågangsmot og ungdommelige kraft tok knekken på Tszyus kløkt og fryktede høyrearmsstyrke. IBF-beltet ble igjen i England.

Uten tap

Hatton, fra Manchester, har aldri tapt i sin profesjonelle karriere, og står nå med 39 seirer. Men han hadde heller aldri vært i nærheten av å møte en bokser av Tszyus' klasse. Omtrent alle eksperter trodde at dette ville bli for mye for engelskmannen.

Nå regnes triumfen som en av de største sensasjonene britisk boksehistorie har sett. Hatton gråt som et barn av glede, og hans mor og far var svært beveget da sønnen kastet seg om halsen på dem, sekunder etter at det var over. Faren Ray spilte fotball for Manchester City fra 1966 til 1971.

Skryt

- Hvis jeg blir halvparten så stor mester som Kostya Tszyu, vil jeg være fornøyd, erklærte Hatton til sine elleville tilhengere, før han ga mikrofonen videre til Tszyu, som fikk 35 millioner kroner for å stille opp på bortebane.

- Dette er kanskje min siste kamp, jeg vet ikke. Jeg er stolt, stolt over det jeg har gjort, men i dag var Ricky bedre, sa Tszyu, mens de to omfavnet hverandre igjen og igjen.

06-06-2005 11:53 lars.krag is offline Send an Email to lars.krag Search for Posts by lars.krag Add lars.krag to your Buddy List

Post New Thread
Go to: